Informaatikateenistuse töötajatel on võimalik eHL-i tekitada igale struktuuriüksusele vastavalt vajadusele eripäraseid dokumendivorme. Iga dokumendi loomise võimalikkus ja otstarbekus otsustatakse vastavalt dokumendi sisule ja tekkinud andmete edasise kasutamise vajadusele.

Arvestama peab, et loodud dokumentides kirja pandut ei saa väljade kaupa salvestada muudesse andmeväljadesse andmebaasis. Samuti puuduvad versioonide tekitamise ja korduvalt samade andmete tabelina sisestamise funktsionaalsus. Need asjaolud seavad teatud piirangud dokumendivormide loomisele.

Hetkel on eHL-is kasutusel 102 dokumendivormi, mis jagunevad kaheks:

- Anamneesid (21)

- “Dokumendid” menüüpunkti alla genereeritavad eripärased dokumendid (80).

- Lisaks dokument “Müokardi infarkti register”.

Dokumendivormidena realiseerimiseks sobivad spetsiifilised nõusolekud, teatised ja muud andmete kogumid, mis fikseeritakse väljatrükil esitamiseks. Seoses eHL-i kasutavate kliinikute lisandumisega tekib igal nädalal juurde ka uusi dokumendivorme.

Dokumendivormidel on kindel sisu ja väljatrüki raamistik.

Dokumendivormi sisu kujundatakse eri tüüpi väljade abil (joonis 1).

Lisaks on väljadele võimalik määrata kohustuslikkust, kuvatavuse/täidetavuse kriteeriume, grupeerida neid eri sakkide/peatükkide alla, lisada väljanimetuste kohale tooltipile selgitavaid tekste jne.

Selliselt kujundatud dokumendivormi sisu pannakse väljatrükil eelnevalt programmeeritud patsiendi, haigusjuhu andmete ja dokumendi nimetuse ning dokumendi koostaja andmete vahele (joonis 2).

 

Tiiu Laud.

Tiiu Laud
informaatikateenistuse projektijuht