Eriarsti vastuvõtt

Vastuvõtule registreerimine

Eriarsti esmasele vastuvõtule saab aega broneerida:

  • Terviseportaalis,
  • ePatsiendi portaalis (seoses visiiditasu muudatusega saab hetkel ePatsiendi portaalis vastuvõtuaegu broneerida 31.03.2025 kuupäevani),
  • kodulehe vormi kaudu,
  • kõnekeskuse telefonil 731 9100 (E-R 07.30-18.00) või
  • registratuuris kohapeal.

Kui Teil on arsti või muu spetsialisti poolt tagasikutse, siis korduvale vastuvõtule saate aja broneerida vaid kõnekeskuse telefonil 731 9100 (E-R E-R 07.30-18.00) või kodulehe vormi kaudu.

Esmasele vastuvõtule registreerimiseks on vajalik perearsti saatekiri. Ilma saatekirjata saab pöörduda silmaarsti, naha- ja suguhaiguste arsti, naistearsti, psühhiaatri, kopsuarsti (tuberkuloosiga) juurde ning noorte nõustamisele. Kui Teil puudub saatekiri või soovite tervishoiuteenust väljaspool ravijärjekorda, võite pöörduda eriarsti tasulisele vastuvõtule.

Eriarsti tasulise vastuvõtuaja saate broneerida Terviseportaalis, kodulehe vormi kaudu ning kõnekeskuse telefonil 731 9100. Tasuliste vastuvõttude hinnakirjaga saate tutvuda siin. Tasulise vastuvõtu hinnale lisanduvad vajadusel ja kokkuleppel patsiendiga analüüside, uuringute ja protseduuride tasud.

Tartu Ülikooli Kliinikumi eriarstide uued vastuvõtuajad avatakse iga kolme kuu järel. Kui hetkel ei ole Teile nähtavad vabad vastuvõtuajad, siis on olemasolevad broneeritud. Vabade aegade tekkimist saate jälgida ePatsiendi portaalis ja Terviseportaalis, kuhu kuvatakse ka patsientide tühistatud ajad. Terviseportaalis on võimalik end mitmel erialal lisada ka ootejärjekorda. Selleks, et kiiremini pääseda eriarstile, soovitame aja broneerimisel lähtuda soovitud erialast (nt neuroloog), mitte kindlast arstist.

Vastuvõtuaja tühistamine

  • Helistage telefonil 731 9099 (E-R 07.30-18.00) või
  • edastage oma soov kliinikumi kodulehe “Patsiendile” rubriigis (Eriarsti vastuvõtt – Vastuvõtuaja tühistamine).

Vastuvõtule palume kaasa võtta

  • Teid suunanud arsti saatekiri (juhul kui saatekiri ei ole digitaalne);
  • isikut tõendav fotoga dokument (pass/juhiluba/pensionitunnistus/ID kaart/õpilaspilet);
  • eelnevate uuringute andmed;
  • visiiditasu 5 eurot (Tervishoiuteenuse osutamise üldtingimused)

Enne vastuvõttu

  • Tulge vastuvõtule 20 minutit varem, et jääks aega vormistada registratuuris ambulatoorne kaart.
  • Kirjutage eelnevalt üles küsimused, millele soovite saada vastuseid.
  • Kirjutage üles ravimite (ja toimeainete) nimetused, mida tarvitate.
  • Kirjutage üles sümptomid ja muud olulised detailid, mis visiidil võivad ununeda.
  • Öelge arstile, kui Teil jäi tema seletustest midagi segaseks.
  • Eriarsti vastuvõtule tulles on soovitav mitte suitsetada vähemalt 4 tundi enne vastuvõttu, et võimalike uuringute ja analüüside (nt kopsude difusioonitesti, vereanalüüside) tulemused oleksid korrektsed.
  • Kui Teil esinevad hingamisteede infektsiooni tunnused, kandke vastuvõtul kirurgilist maski.
  • Liikumisraskustega patsiendid saavad L. Puusepa 8 hoones liikumiseks võtta ratastooli riidehoiu alalt.

Visiiditasu

Kliinikumis on ambulatoorse eriarstiabi, sh ka erakorralise meditsiini osakonnas visiiditasu 5 eurot. Visiiditasu ei võeta järgmistel juhtudel:

  • vältimatu ambulatoorse eriarstiabi osutamisel Tartu linna lastelt ja noortelt (vanuses 0–19-aastat kaasa arvatud) erakorralise meditsiini osakonnas, lastekliiniku-, kõrvakliiniku-, silmakliiniku- ja psühhiaatriakliiniku erakorralises vastuvõtus;
  • vältimatu ambulatoorse eriarstiabi osutamisele järgneb vahetult statsionaarse tervishoiuteenuse osutamine;
  • korduva vastuvõtu korral, kui arst on eelmise vastuvõtu eHLs lõpetanud valikuga „tagasikutse“ ja broneerinud patsiendile korduva vastuvõtuaja konkreetsel kuupäeval ja kellaajal;
  • Kliinikumi teise eriala arsti saatekirjaga patsiendilt;
  • teise tervishoiuasutuse sama eriala arsti saatekirjaga patsiendilt;
  • rasedatelt rasedakaardi esitamisel;
  • alla 2-aastaselt lapselt;
  • tahtest olenemata vältimatu psühhiaatrilise ravi korral;
  • esimese operatsioonijärgse vastuvõtu korral, kui suunajaks on kliinikumi sama eriala arst või erakorralise meditsiini osakonna valvearst, kehtib 2 kuud peale operatsiooni;
  • Kliinikumi töötajatelt, kes pöörduvad nakkuskabinetti tööülesannete täitmisel saadud lõike-torkevigastuse järgselt;
  • tuberkuloosi ravi korral, nii haigetelt kui ka haigete kontaktsetelt;
  • spetsialistide (logopeed, psühholoog jm) poolt osutatud tervishoiuteenused;
  • ennetusega seotud tervishoiuteenuste osutamise korral;
  • lastehambaravi (sh ortodontia) osutamise korral;
  • kudede ja organite loovutamisega seotud tervishoiuteenuste osutamise korral;
  • patsiendi lähedastelt, keda uuritakse pärilike haiguste suhtes. Lähedasteks loetakse patsiendi elukaaslane, vanemad, lapsed, õed, vennad ja vanavanemad;
  • tasulise tervishoiuteenuste osutamise korral;
  • ravikindlustuseta isikult.

Videovastuvõtt

Kui Teile on määratud korduv arsti vastuvõtt videovastuvõtuna, edastatakse Teile 2 päeva enne vastuvõttu meili teel link videovastuvõtule sisenemiseks.

Videovastuvõtu toimumiseks on vajalik internetiühendus, kaamera ja mikrofon. Kui plaanite videovastuvõtu lingi avamist telefonis, laadige eelnevalt alla Jitsi äpp.

Vastuvõtu ajaks palume eemalduda teistest segavatest helidest ning hoida käepärast varasemate uuringute ja analüüside tulemused ning tarvitatavate ravimite nimetused.

Tõlkeabi

Kliinikumi töötajad osutavad tervishoiuteenust eesti keeles. Kokkuleppel tervishoiutöötajaga võib suhtlus patsiendi ja tervishoiutöötaja vahel toimuda ka muus keeles, kui tervishoiutöötaja valdab keelt piisavalt, et tagada arusaadav terviseseisundi käsitlus.

Kui pöördute Kliinikumi vastuvõtule, kuid ei räägi eesti keelt, võite kaasa võtta tõlgi: keelt valdava lähedase või professionaalse tõlgi. Tõlketeenus võib sõltuvalt tõlkebüroost toimuda telefoni, Zoomi või Teamsi vahendusel. Inglis- ja venekeelse tõlkesuuna teenust pakuvad näiteks järgmised tõlkebürood:

Tõlketeenus on tasuline ja selle eest tasub patsient ise. Kui soovitakse kasutada tõlketeenust videosilla vahendusel (Zoom, Teams), vastutab patsient ise ühenduse loomise ja selle kvaliteedi eest.

Soovitame tõlketeenuse vajaduse leppida tõlkebürooga kokku vähemalt 3 tööpäeva enne vastuvõtuaega ning teavitada tõlkebürood erialast, kelle vastuvõtule pöördutakse.