Contrast



Line height




Text size




Compassio, Innovatio, Scientia, Fides
Vastuvõtuaja tühistamine

Kliiniku uudised

Kliinikumi uudised

Patsiendid tänasid enim dr Tiina Tammikut ja Anne Ilvest 23.12.2024

Tartu Ülikooli Kliinikum kogub patsientide tagasisidet mitmel erineval moel ning üheks võimaluseks on tänuavalduste ja ettepanekute edastamine tervishoiutöötajatele. Ajavahemikus 1. detsember 2023–1. detsember 2024 laekus patsientide tänuavaldusi enim spordimeditsiini ja taastusravi kliiniku statsionaarse osakonnas töötavale dr Tiina Tammikule.

Patsiendid dr Tiina Tammikust:

  • Suur tänu statsionaarse taastusravi osakonna personalile (õed, tegevusterapeut, hooldajad, kokad, koristajad). Kõige siiram tänu dr Tiina Tammikule tema hooliva, mõistva, toetava ja sõbraliku suhtumisega minu paranemisse.
  • Olen väga tänulik osakonna personalile. Eriti füsioterapeut Kairit Raudpuule ja dr Tiina Tammikule, kelle suhtumine oma töösse on väga professionaalne. Tänu neile toimetab minu kannakõõlus nüüd tunduvalt paindlikumalt ja lubab mul naasta oma igapäevatoimetuste juurde.
  • Peaaju infarkti järgne taastusravi. Suured tänud haigla toredale personalile ja eriti dr Tammikule!

Dr Tiina Tammik: Olen siiralt tänulik, selline tunnustus oli minu jaoks väga suur ja väga meeldiv üllatus! Minu kõige suurem tänu kuulub patsientidele, kes on minu tööd tunnustusväärseks pidanud. Patsientide usaldus, siirus ja igapäevased jõupingutused oma tervise taastamisel muudavad minu töö statsionaarse taastusravi osakonnas jätkuvalt väljakutseid ja arenguid pakkuvaks ja tähenduslikuks. Pean patsientide tänu parimaks tunnustuseks minu tööle taastusarstina.

Taastusarsti töö on meeskonnatöö ja patsientide poolse tunnustuse pälvimisel on olulisel kohal meie osakonna ravimeeskond, kellega jagame igapäevaselt oma töös ühiseid väärtusi ja eesmärki – aidata patsientidel taastada maksimaalsel määral nende tervis, väärikus ja elukvaliteet, saavutada võimalikult suur iseseisvus edasiseks ning vajadusel aidata neil ka kohaneda olemasolevate püsipiirangutega. Väga oluline roll on meie õdede, hooldajate ja tugispetsialistide panusel ravitöösse, samuti hindan kõrgelt häid kolleege nii meie erialalt kui teistelt erialadelt. Näiteks just keerukate haigusseisundite puhul on olnud ka sageli vaja ravitöö raskustest ülesaamiseks kaasata erinevate erialade arst-konsultante. Suur tänu tarkadele kolleegidele koostöö eest, Teie toetus on ikka andnud jõudu keerulistel hetkedel edasi minna!

Olen tänulik, et saan töötada koos inimestega, kes on pühendunud patsientide heaolule ja tervenemisele. Olen uhke, et saan olla osa teekonnast, mis aitab erinevate haigustega inimestel uuesti leida enda tervis ja elurõõm ning naasta oma tavapärasesse elurütmi.

Lisaks tänuavaldustele on Kliinikumi patsientidel võimalik alates 2022. aastast jagada ka vahetut tagasisidet Recommy keskkonnas, mille põhjal arvutatakse omakorda Kliinikumi patsientide soovitusindeks. Vahetu tagasiside saamiseks saadetakse Kliinikumi külastanud patsiendile samal päeval e-kiri, milles palutakse jagada oma teenusekogemust. Sealjuures on positiivse tagasiside kirjutamine vabatahtlik. Ajavahemikus 1. jaanuar–1. detsember 2024 pälvis enim positiivset tagasisidet naistekliiniku ämmaemand Anne Ilves.

Patsiendid Anne Ilvesest:

  • Viimane vastuvõtt oli Anne Ilvese juurde. Lihtsalt imeline – nii soe, südamlik, hooliv ja pädev! Kiidan taevani!
  • Sain aja väga kiiresti ja ämmaemand Anne Ilves osutas väga professionaalse teenuse. Sain sisuka kontrolli, põhjalikud selgitused ning tundsin end vastuvõtul väga mugavalt. Olen väga tänulik ka edasiste uuringute eest, mida ämmaemand pidas vajalikuks teha. On väga suur rõõm, et naiste rindade tervist võetakse väga tõsiselt.
  • Suurepärane vastuvõtt, väga osavõtlik ja positiivne ämmaemand Anne Ilves. Kiire ja professionaalne, kohene suunamine järgmistele uuringutele ning vaid mõned tunnid hiljem personaalne tagasiside e-kirjaga. Super! Kui ise ei oleks käinud, siis ilmselt ei usuks, et sellisel tasemel tervishoiuteenus on võimalik. Väga rahul!
  • Ämmaemand Anne Ilves on suurepärane – oskab hirmu maha tõmmata, on sõbralik ja hooliv. Kogu suhtlus temaga on alati väga meeldiv. Tõesti südamega asja juures ja oma ala spetsialist. Olen paljudele lähedastele soovitanud ja nad on ka tee leidnud tema juurde.

 Anne Ilves: Tunnustus on tore, aga ega me oma tööd vaid selle pärast tee – ikka südamega. Lihtsalt ei oska teisiti. Suurim tänu on tegelikult see, kui patsient lahkub vastuvõtult sirge seljaga, jätnud murekoorma maha ja rahulolevana. Arvan, et juba naeratus ja soe tervitus uksel loob hea aluse kontaktiks patsiendiga – ta on oodatud. Edasine roll on patsiendile pühendumises ja tema jaoks olemas olemises – vastuvõtu aeg kuulub vaid talle. Tuleb kuulda kuulates ja vahel näha ka nägematut ning alati on oma koht toetaval või innustaval sõnal. Arvan, et patsienti tuleb kohelda just nii soojalt ja väärikalt nagu sa tahaksid, et ka sind patsiendina vastuvõtul koheldaks. Südamlikud tänud märkajaile!

The post Patsiendid tänasid enim dr Tiina Tammikut ja Anne Ilvest appeared first on Tartu Ülikooli Kliinikum.

Tulevikuoskused inimkesksest innovatsioonist väärtuspõhise tervishoiuni 23.12.2024

Tartu Ülikooli Kliinikumi 100 töötajat osalesid nelja aasta jooksul Healthcare Transformation Academy erinevatel koolitustel, et õppida tervishoiutöötajate jaoks vajalikke tulevikuoskusi. Kokku osaleti erinevatest kliinikutest ja teenistustest kursustel 217 korral ning enim tundsid Kliinikumi töötajad huvi innovatsiooni ja väärtuspõhise tervishoiu koolituste vastu. Lisaks osaleti ka juhtimise, personaalmeditsiini ja digitehnoloogiate sissejuhatavatel e-kursustel ning mitmepäevasel Erasmuse ülikoolihaigla väärtuspõhise tervishoiu suvekoolis.

Koolituste tulemusel viidi struktuuriüksustes sisse ka mitmeid muudatusi. Kõige praktilisemad ja inimkesksemad lahendusid tuli innovatsioonisaadikute koolituselt, kus osalejad püüdsid lahendada nii patsientide, lähedaste kui töökeskkonnaga seotud probleeme. Näiteks hakkas 2. intensiivravi osakond senisest aktiivsemalt kaasama patsientide lähedasi ravi- ja taastumisprotsessi. Lähedaste kaasamise parandamisega tegeles ka laste ja noorukite vaimse tervise keskus, kes lõi lapsevanematele mõeldud toimetulekukaardid, millega jätkatakse psühhiaatriliste haiguste raviteekondade kirjeldamisel.

Ortopeediakliiniku töötajad koostasid koolituse käigus patsiendi kontroll-lehe, mis aitab õde-koordinaatoritel senisest paremini jälgida patsiendi kulgu endoproteesimise raviteekonnal. Lisaks koondab kontroll-leht ka patsiendi jaoks olulise info ühtekokku. Välja töötatud kontroll-lehed on tänaseks kasutusel igapäevatöös.

Patsiendi-, personali- ja infotehnoloogiateenistuse ühise töö tulemusena uuriti koolituse käigus põhjalikult patsientide vajadusi tervishoiuasutusega kontakti võtmiseks ning loodi täna Kliinikumi kodulehel kasutusel oleva juturoboti prototüüp.

Palliatiivravi osakond muutis koolituse tulemusena osakonna füüsilist keskkonda nii patsientide, lähedaste kui töötajate jaoks hubasemaks ning töökeskkonna muutmisega tegeleb koolitusest inspireerituna ka erakorralise meditsiini osakond.

Mitmed meeskonnad taotlesid innovatsioonisaadikute koolitusel välja töötatud lahenduste ja nende edasiarendustega jätkamiseks rahastust kliinikumi arendusfondilt.

Lisaks eespool mainitutele osalesid koolitustel ja suvekoolis ka mitmed teised üksused – naistekliinik, meestekliinik, nefroloogia osakond, psühhiaatriakliinik, spordimeditsiini ja taastusravi kliinik, südamekliinik, silmakliinik, kirurgiakliinik, närvikliinik, personaliteenistus ja teadus-arendusteenistus. Koolitusi aitasid nelja aasta jooksul Kliinikumi töötajateni tuua ja neid kohapeal läbi viia Liina Pääbo ja Gertu Sõerunurk teadus-arendusteenistuse innovatsiooni ja digitervise osakonnast. Projekti rahastas EIT Health (Euroopa Innovatsiooni- ja Tehnoloogiainstituut).

Liina Pääbo ja Gertu Sõerunurk
Teadus-arendusteenistus

Kommentaarid

Mari Teugjas Koit, erakorralise meditsiini osakonna õendusjuht: „Mul on siiralt hea meel ning olen tänulik, et mul on olnud võimalus nii innovatsioonisaadikute kui väärtuspõhise tervishoiu koolitustel osaleda. Kindlasti on läbi uute teadmiste ja oskuste tulnud juurde julgust ning avatust katsetada uusi lähenemisi ning tulla välja tupikseisudest. Ma olen saanud tööriistad, mis toimivad ning mida saan oma töös rakendada. Samuti hindan väga võimalust, et olen saanud tutvuda teiste valdkondade inimestega, mis on olnud samuti väga rikastav – ühtepidi mõistad, et igal pool on oma mured ja rõõmud ning teisalt on väga tore kogeda, et meie ümber on nii palju entusiastlikke inimesi, kes on pühendunud oma erialale ning selle arendamisele. Tunnen, et tekkinud on ühine ja toetav ning motiveeriv koostöövõrgustik. Lisaks on uutest tutvustest sündinud ka ühised uued projektid ning koostöövõimalused“.

Dr Marko Murruste, kirurgiakliiniku juht: Kaasaegse meditsiini üks peamisi põhimõtteid on tegevuse tõenduspõhisus, samas on kahel viimasel kümnendil järjest enam hakatud diskuteerima tervishoiu senise teenusepõhise rahastusmudeli üle – selle üks olulisemaid riske on teenuseosutaja soov osutada järjest rohkem ja kasumlikumaid teenuseid. Kui sellega kaasneb ravi näidustuste põhjendamatu ja selektiivne laiendamine, võib see viia patsiendi jaoks tagasihoidlike tulemusteni – raviga saavutatud tulemused kas ei paranda patsiendi tervist ja elukvaliteeti oluliselt või halvemal juhul isegi kahjustavad seda. Näiteid selle kohta erialakirjanduses on hulgaliselt ja tekib järjest juurde.

Nende probleemidega võitlemisele ongi suunatud väärtuspõhine tervishoid – kas ja kui palju me suudame luua patsiendi jaoks olulisi väärtusi, eelkõige elukvaliteeti. Väärtuspõhise tervishoiu suvekool andis hea ülevaate praegu domineeriva teenusepõhise tervishoiu nõrkadest kohtadest ja nende potentsiaalsetest lahendustest väärtuspõhise tervishoiu printsiipide rakendamisega. Samas sai suvekoolis ka selgeks, et ka väärtuspõhisele tervishoiule üleminek ei ole lihtne. Esiteks on vajalik ravi edukuse hindamisse laialdaselt kaasata patsiendi raporteeritud tulemusednii ravikogemuse kui tulemuste osas. Teiseks on vajalik nende tulemuste optimaalne seostamine ravi rahastusega. Kindlasti oli suvekool väärtuslik silmaringi laiendamise aspektist ja andis teadmisi selle kohta, kuidas väärtuspõhise tervishoiu printsiipe aste-astmelt rakendama hakata.

The post Tulevikuoskused inimkesksest innovatsioonist väärtuspõhise tervishoiuni appeared first on Tartu Ülikooli Kliinikum.

Parima kolleegi tiitli pälvisid dr Jelena Kuznetsova ja Tauno Heinastu 23.12.2024

Tartu Ülikooli Kliinikum annab kliinilise eetika komitee eestvedamisel igal aastal välja parima kolleegi tunnustuse, mille eesmärk on väärtustada häid erialade vahelisi kollegiaalseid suhteid. Parimad kolleegid nimetatakse eelmise aasta laureaatide poolt ning laureaatidele kingitakse Tartu Kõrgema Kunstikooli vilistlase skulptori Olger Lehtsaare poolt loodud kuju.

2024. aastal on Kliinikumi parimateks kolleegideks dr Jelena Kuznetsova, kes töötab anestesioloogia ja intensiivravi kliinikus lasteintensiivravi osakonnas ning Tauno Heinastu, kes töötab tehnikateenistuse sisekliima ja nõrkvoolu osakonnas.

2023. aasta kolleegipreemia laureaadi dr Mare Lintropi sõnul on dr Jelena Kuznetsova tark, hooliv, alati sõbralik ja abivalmis kolleeg, kes teeb oma igapäevast tööd suure pühendumuse ja professionaalsusega. „Ta on lasteintensiivravi osakonnas üks paljude seas, kes kindlustab, et raskes või pidevas jälgimist vajavas seisundis patsiendid enneaegsetest vastsündinudtest kuni noorukiteni saaksid parimat võimalikku ravi ja hooldust. Ta on olemas, et vajalikud uuringud ja protseduurid saaksid valutult ja ohutult tehtud. Samuti jätkub tal tahet ja oskusi mõista ja toetada laste vanemaid neile raskel ajal. Dr Kuznetsova on inimesena lihtne ja tagasihoidlik ning temaga on alati meeldiv koostööd teha“.

2023. aasta teise kolleegipreemia laureaat Leelo Rivis iseloomustas Tauno Heinastut nii: „Nagu teame, on sisekliima väga oluline nii hoone kui organisatsiooni tähenduses. Tauno Heinastu omab kompetentsi mõlemal alal. Tauno ei jäta kolleege kunagi hätta, kui on kiiret abi tarvis, isegi kui tal selleks ajaressurssi napib. Ta on alati sõbralik, abivalmis ja säilitab ka keerukamates olukordades rahulikkuse ja huumorimeele.

Kliinikumi Leht

The post Parima kolleegi tiitli pälvisid dr Jelena Kuznetsova ja Tauno Heinastu appeared first on Tartu Ülikooli Kliinikum.

2024. aasta oli sünnipäeva ja patsientidele lähemale liikumise aasta 23.12.2024

Tartu Ülikooli Kliinikumi juubeliaasta on lõppemas ning rõõm on tõdeda, et oleme erinevate tegevuste tulemusel liikunud patsientidele lähemale.

Aasta pole veel lõppenud, kuid saame juba praegu öelda, et meie ravitöö on olnud mahukas – võrreldes eelmise aastaga on sama palju patsiente viibinud Kliinikumis haiglaravil ning rohkem on tehtud ambulatoorseid vastuvõtte – õe ja ämmaemanda omasid näiteks ligi 13 000 võrra enam. On väga oluline, et patsiendid saaksid õigel ajal vajalikku ravi – selle eesmärgi poole liikumiseks on Kliinikumis tehtud aasta-aastalt rohkem e-konsultatsioone. Vastatud e-konsultatsioonide arvult oleme Eestis esirinnas ning meie väärtuslikeks partneriteks siinkohal on perearstid, kes rohkem kui 80% juhtudel on e-konsultatsiooni tellijaks.

Arstide vastuvõttude arvud on suurenenud ka väljaspool Tartut. Et ülikoolihaigla teenused on mõeldud kõikidele Eesti elanikele, viisime oma teenuseid ka füüsiliselt patsientidele lähemale. Lõunakeskuses avatud kabinetid võimaldavad tartlastel ja lõunaeestlastel mugavalt teiste tegemiste kõrvalt osaleda sõeluuringutes või ka teha ära mugavalt oma radioloogilised uuringud haiglakompleksi tulemata. 

Detsembrikuu alguses alustasid Kliinikumi Tallinnas tegutsevad kliinikud kolimist Ülemiste City uude Tervisemajja. Nüüd saavad seni erinevates asukohtades patsiente vastu võtnud üksused kompleksselt üheskoos pakkuda kaasaegsemaid tingimusi nii patsientidele kui töötajatele. Eesti põhjaosa patsientidel tekib omakorda parem ligipääs ülikoolihaigla tervishoiuteenustele.

Usun, et patsiendid on märganud Kliinikumi tegevusi patsiendisõbralikkuse suunas. Peame patsientide häält väga oluliseks, mille tulemusel arvutame igakuist soovitusindeksit juba kõikides ambulatoorsetes üksustes, kuhu aasta jooksul pöördutakse ligi poolel miljonil korral. Kõik, kel huvi, saavad patsientide numbrilist hinnangut jälgida Kliinikumi kodulehel. Lõppeval aastal on rõõmu valmistanud ka patsientide hinnang Kliinikumi kuvandile. Kantar Emori poolt 2024. aasta suvel läbi viidud meditsiiniasutuste kuvandit kaardistavas uuringus keskenduti meditsiinibrändide seostamisele läbi kolme omaduse: kõrge ravikvaliteet, usaldusväärsus ja patsiendisõbralikkus. Eesti elanikud märkisid Kliinikumi teiste haiglate seas kõige kõrgema ravikvaliteediga brändiks, samuti kõige usaldusväärsemaks tervishoiuasutuseks. Lisaks pidasid vastajad Kliinikumi üheks kõige patsiendisõbralikumaks meditsiinibrändiks vastajatest. Täname patsiente usalduse eest!

Toodud positiivsuse kõrval on kahjuks põhjust olla ka murelik – teame, et tervishoidu ootavad ees keerulised aastad. Samuti ei ole kuskile kadunud ärev rahvusvaheline olukord, mis sunnib ka meid valmistuma ootamatusteks. Kuna meie töötajatel on riigis strateegiline roll, jätkame uuel aastal suurõppustega. Oluline on ka tervishoiuteenuste kättesaadavuse tagamine muutuvas keskkonnas – see on jätkuvalt meie prioriteediks, mis võib vajada senisest teistsugusemaid lahendusi näiteks tasuliste teenuste näol.

220. sünnipäeva aasta oli Kliinikumile tavalisest pidulikum. Meie pikk ravi-, õppe- ja teadustöö traditsioon elab koostöös ülikooliga edasi, mille tulemusel rakendame jätkuvalt teadustöö kõige uuemaid teadmisi ja saavutusi patsientide teenistusse. Tänan kõiki Kliinikumi töötajad lõppeva aasta eest ja soovin teile kaunist pühadeaega!

Priit Perens
Juhatuse esimees

Mis tõi lõppeval aastal rõõmu?

Dr Liis Salumäe, juhatuse liige, ravijuht: Lõppeval aastal on enim rõõmu valmistanud Kliinikumi toimekas tööpere, kes oma eesmärkide saavutamiseks on valmis panustama. Lisaks on olnud rõõmu Kliinikumi suure sünnipäeva-aasta raames toimunud arvukatest ühistest tegemistest.

Ilona Pastarus, juhatuse liige, õenduse- ja patsiendikogemuse juht: Mulle teeb lõppeval aastal rõõmu see, et oleme ülikoolihaiglana kõikide Eesti patsientide jaoks olemas. Sealjuures oleme neile ka füüsiliselt lähemal ning patsiendid on seda patsiendisõbraliku teo tunnustuse kaudu ka märganud.

Õenduse valdkonnas teeb rõõmu meie järelkasv, sealhulgas üliõpilaste näol, kelle seas on nii kõrgharidustee alustajad kui ka karjääripöörajad. Tunnen heameelt, et õendusjuhtimisse on juurde tulnud palju ideid ja uut energiat.

Prof Joel Starkopf, juhatuse liige, teadus- ja arendustegevuse juht: Rõõmu pakkus ühtekuuluvustunne, ülikoolihaigla rolli järjest laiem tunnetamine nii meie töötajate seas kui ka Eestis laiemalt. Mul on hea meel paljude kolleegide kiiduväärt panuse üle teadus- ja arendusprojektidesse ning välisrahastusega projektide arvu kasvu üle. Samuti rõõmustavad mind hetked õppetöös, mil tajud, et noor põlvkond – meie üliõpilased, residendid ja uued kolleegid – on meist targemad ja tublimad. Selle edu aluseks on tihe koostöö rahvusvaheliste akadeemiliste keskustega.

The post 2024. aasta oli sünnipäeva ja patsientidele lähemale liikumise aasta appeared first on Tartu Ülikooli Kliinikum.

Videokonkursi „Tehisaru võtab üle“ esikolmik 23.12.2024

Kliinikumi jõuluajale omaseks saanud loominguline videokonkurss andis võimaluse unistada ja fantaseerida, kuidas võiks tehisaru tegutseda tervishoius. Konkursist „Tehisaru võtab üle“ olid oodatud osa võtma kõik Kliinikumi töötajate kollektiivid, esitades loomingulisi tõlgendusi tehisaru tegutsemisest Kliinikumis või üldiselt tervishoius.

Videokonkursile esitati 7 videoklippi, mille seast valisid Kliinikumi töötajad oma lemmikud. Kokku hääletas ligi 400 töötajat.

Esikoha võitis rahvahääletuse tulemusel 1. intensiivravi osakonna video, teise koha legendaarsed dr Kaarel Kree ja dr Romet Müür tehisaru täispika filmi treileriga ning kolmanda koha operatsiooniteenistuse teosega „Hasta la vista baby“.

Esikolmikut autasustatakse meeskonna enda valikul töökeskkonda rikastava seadmega, näiteks sporditrenažööri, kodumasina või mõne muu elektroonikaseadmega. Videokonkursi võlu ei piirdu üksnes auhindadega, vaid pakub võimalusi ka meeskondade ühisteks hetkedeks. Seda kinnitab operatsiooniteenistuse õendusjuhi Catline Võrgu arvamus: „Operatsiooniteenistuse film sündis soovist käsitleda tehisintellekti rolli meditsiinis humoorikas võtmes. Tahtsime näidata, kuidas tehnoloogia, mida me operatsiooniosakonnas igapäevaselt kasutame, võib ühel hetkel võtta ülemvõimu. Filmi muusika loodi tehisintellekti abiga. Operatsiooniteenistus osales konkursil esmakordselt, tuues kogu meeskonna – hooldajad, operatsiooniõed ja juhid – loominguliselt kokku. See ei olnud lihtsalt naljakas projekt, vaid ka võimalus tugevdada tiimitunnetust ja näidata, et isegi kõige tõsisemates kohtades meditsiinis nagu operatsiooniosakonnas on ruumi loovusele ja naerule.

Kliinikumi Leht  

The post Videokonkursi „Tehisaru võtab üle“ esikolmik appeared first on Tartu Ülikooli Kliinikum.

Oled patsient?

Patsiendiinfo andmebaasist leiad enda jaoks kõik vajaliku.
Vaata lähemalt
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram